Nieuws

Home/Nieuws
Nieuws2018-09-19T08:59:49+00:00

Zo draag je zorg voor de vacht van je konijn!

Geef toe, niets zo schattig als je kleine pluizenbol! Konijnen zijn helemaal in en zien er ontzettend schattig uit. Helaas vergeten mensen soms dat ook konijnen de nodige verzorging vereisen. Zeker hun vachtje verdient de nodige aandacht. Daarom leggen we je in onderstaand artikel uit, hoe je het best de vacht van je konijn kan verzorgen. Winter- en zomervacht Zo’n 2 keer per jaar verhaart de konijnenvacht bij het wisselen van het seizoen. De dikke wintervacht die een goede bescherming biedt tegen de vrieskou wordt dan ingeruild voor een zomervacht en andersom.

By |november 22nd, 2021|Categories: Actualiteit|0 Comments

Is een hondenjas wel echt nodig voor je hond?

Regelmatig krijgen we de vraag van bezorgde baasjes of het toch geen goed idee is om hun hond een jas aan te trekken tijdens de koude wintermaanden. Er zijn uiteraard gevallen waarbij we aanraden om een hondenjas te dragen, maar omdat de meeste honden voldoende bescherming hebben dankzij hun vacht, is het in 99 % van de gevallen overbodig.

By |november 15th, 2021|Categories: Actualiteit|0 Comments

6 dingen die je NOOIT aan je hond mag geven

In de dierenartspraktijk komen er soms honden over de vloer die iets giftigs hebben gegeten. Zonde! Want als baasje kan je helpen vermijden dat je hond in aanraking komt met, of zelfs maar de kans krijgt om te proeven van een voedingsmiddel dat giftig voor hem is. Daarom geven we je bij deze nog eens een reminder van welk voedsel of welke stoffen helemaal niet goed zijn voor je trouwe viervoeter.

By |oktober 25th, 2021|Categories: Actualiteit|0 Comments

Deze 3 vaccinaties zijn aangeraden bij een konijn

Net zoals bij een hond en een kat is het ook voor konijnen sterk aangeraden om hen elk jaar enkele vaccins toe te dienen. Dat met als reden om hen te wapenen tegen verschillende infectieziekten. In onderstaand artikel geven we een overzicht van de 3 vaccinaties die het meest aangeraden zijn voor konijnen.

By |oktober 18th, 2021|Categories: Actualiteit|0 Comments
Go to Top